Wielki Plan
i Okrutna Horda
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Wielki Plan Strona Główna
->
Fritz
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Start 2018
----------------
Drużyna
Fabuła
Kiedy sesja
Okoliczności
Inne
Ogólne (ARCHIWUM)
----------------
Drużyna
Okoliczności
Fabuła
Kiedy sesja
Inne
Bohaterowie Niezależni
Consensus
Postacie - prywatnie
----------------
Otto
Macief
Bruno
Waldemar
Konrad
Gregor
Werner
Albert
Ralf
Lucjan
Ogolne (archiwum)
----------------
Druzyna
Fabula
Inne
Kiedy sesja
Consensus
Plotki
Postacie - prywatnie (archiwum)
----------------
Bahir Dori Stoddir
Gustav
Fritz
Sebastiano Rass
Bertold
Manfred
Chacquez
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Fry''c
Wysłany: Sob 10:02, 13 Sty 2007
Temat postu:
Cool, doceniam to ile pracy włożyłeś pisząc to bądź ctrl+v - ctrl-c nie ważne.
Dzięki
mum
Wysłany: Pią 17:33, 12 Sty 2007
Temat postu: Co trzeba wiedziec
Dosc wazne.
Na najblizszej sesji prawdopodobnie uda sie dokonac swiecen, poza tym nabyles pewnej wiedzy, ktora moze Ci sie
przydac, postaram sie napisac jak najbardziej tresciwie:
Teologia:
- Kazde panstwo w Starym Swiecie ma swoja wlasna religie. Nalezy to uszanowac, chociaz odwiedzenie dusz od
zabobonu, moze je uratowac.
- religie arabski to religie poganskie, tepione przez Morr'a (ich religia pozwala na ozywianie zmarlych)
- Kislevici to poganie, nie sa jednak za to tepieni
- Istnieje caly panteon Twoich bogow, kazdego z nich musisz uszanowac.
- Nic ludzkiemu kaplanowi do bogow innych ras (krasnoludow, niziolkow, elfow)
- Chaos - najwiekszy przeciwnik religii.
Dogmaty Morr'a, Morr:
- Morr jest bratem Mannana
- Symbole: kruk i brama
- Bog umarlych i snow
- Khain tworzy wlasne krolestwo (bog morderstwa)
- nie ma dni swiatecznych, czczony tylko na pogrzebach i indywidualnie
- obadac warto WFRP 1.
Przykazania:
- Przeciwstawiac sie nekromantom i wyznawcom Khaina w kazdym czasie i miejscu.
- Nie odmawiac prosbie o odprawienie pogrzebu
- Nie wolno zaklocac spoczynku zmarlych, jezeli miejsce bylo oddane pod opieke Morr'a
- nigdy nie wolno przywolywac ozywiencow, jesli nie otrzymaja pozwolenia Morra (omen, wrozba sen)
Wiedza o swiecie duchowym, hierarchii, magii:
- Akolita - sluga maga badz kaplana.
- Arete - miernik magicznego oswiecenia maga
- Avatar - dusza magiczna (nie mylic z dusza), posiada ja tylko magowie, jest niezniszczalna, ale mozna jej
pozbawic maga (to najgorsza kara dla magow)
- Umbra - czesc duchowego swiata otaczajaca rzeczywistosc, pozwala ja ujrzec wiedzmi wzrok
- Caern - wezel kontrolowany przez wilkolaki
- Cenzura - pospolita, lagodna kara nalozona przez maga lub kaplana, zblizona do nalozenia slowa honoru.
- Cisza - stan szalenstwa spowodowany nadmiernym uzyciem magii
- Czarownik - mag bez licencji, samouk
- Czarodziej - mag z licencja
- Demon - pierwotne istoty swiata duchowego, sluza zlym bogom
- Doczesnosc - rzeczywistosc
- Rhya - Matka Ziemia, czesto czczona przez zblizonych z natura mistykow. Matka Morr'a!
- Gilgul - wypalenie - najgorsza kara dla maga, zniszczenie jego avatara
- Inkarna - Wcielenie istoty duchowej w cielesna
- Kuglarz - pozornie mag, jednak to co czyni to zwyczajne sztuczki
- Magia wulgarna - magia oparta na pochodzacych znikad piorunach i ogniach, objawiajaca sie obserwatorom
- Magia przypadkowa - magia uprawiana tak aby nie mozna bylo jej odroznic od zwyczajnych zdarzen
- Magia kaplanska - magia, ktorej zrodlo tkwi nie w sile avatara maga, lecz w mocy nadanej przez boga
- Maruder - calkowicie nieprzewidywalny mag, oszalaly
- Naznaczenie - napietnowanie avatara maga (wszyscy z wiedzmim wzrokiem dostrzegaja, ze mag zostal ukarany bo
zbladzil)
- Ostracyzm - wyrzucenie kaplana lub maga z swiatyni, czy gildii. Forma kary
- Poszukiwanie - inspirowana przez boga wyprawa do oswiecenia
- Poufaly - demon lub duch ktory przybral cialo dzieki umowie z magiem.
- Rezonans - pozostalosci po czynieniu magii (widac jesli ma sie widzmi wzrok +10)
- Rota - tekst przysiegi kaplanskiej
- Stroz - nie-mag pracujacy dla maga, ale nie dazacy do tego by nim zostac
- Sciezka - generalne okreslenie swojego przeznaczenia, zgodna ze sciezka magii
- Trybunal - zgromadzenie kaplanow wszystkich bostw Imperium w celu przedyskutowania istotnych tematow
- Wezel - mistyczne miejsce, skupiajace silne wiatry magii
- Wstapienie - Oswiecony stan istnienia do ktorego daza wszyscy magowie
- Wielki Teogonista - Wybrany przez trybunal, glowa calego kosciola. Obecnie Dominik Durand.
Hierarchia Kaplanska:
- minorzyści (subdiakoni, akolici, kantorzy, lektorzy, cerofaniusze)
- diakoni
- wikariusze
- kardynalowie
- Wielki Patriarcha
Hierarchia Zakonna:
- General
- Prowincjal
- Opat
- Przeor
Na tym poziomie wiedzy to tyle. Nie musisz sie tego uczyc, chociaz kaplani moga zadac pare pytan. Ale wystarczy,
ze przeczytasz
Ponadto uzywanie tych terminow w grze (bez przesady oczywiscie) ubarwi ja i da pedeki.
pzdr
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001 phpBB Group
Chronicles phpBB2 theme by
Jakob Persson
(
http://www.eddingschronicles.com
). Stone textures by
Patty Herford
.
Regulamin